יש עתיד
לפי הנביא זכריה

 

במערכת הבחירות שהסתיימה לא מזמן, לא היה פוליטיקאי אחד שלא הבטיח עתיד טוב יותר לעם ישראל: באנו לשנות, יש עתיד, ישראל רוצה שינוי, משהו חדש מתחיל, הנהגה חזקה וישראל חזקה, התקווה מנצחת את הפחד. האם הפוליטיקאים צודקים? האם משהו חדש עומד להתחיל בזמן הקרוב? האם ישראל עומדת בפני עתיד טוב ובטוח יותר?


לפי המצב הפוליטי והמדיני, גם אצלנו וגם אצל המדינות השכנות, רק אדם אופטימי ביותר יכול לחשוב שהעתיד יהיה טוב יותר. האיום האיראני רק מחמיר משנה לשנה ומחודש לחודש, האביב הערבי מתפשט ביותר ויותר מדינות, המצב הכלכלי העולמי מדרדר ומשפיע רבות על המצב הכלכלי בארץ, יותר ויותר ישראלים רוצים לרדת מהארץ, ואפילו מזג האוויר נהיה רע יותר!

האם יש באמת מקום לאופטימיות? האם באמת יש עתיד? האם מנהיג פוליטי זה או אחר יכול להפוך את המצב לטוב יותר?


הדתיים והחרדים מאמינים שעתיד טוב יותר יובטח רק על ידי מלך המשיח. הם מאמינים שאם עם ישראל ישמור את המצוות והתורה, יבוא המשיח ויושיע את עמו, ישראל, ולכן הם מנסים לקרב את החילוניים חזרה למצוות ולתורה. לעומת זאת, אין לחילוניים סבלנות כלפי החרדים. הם מרגישים שהחרדים מנסים להשתלט על חייהם ולקבוע את חיי היום יום שלהם.


האם יש דרך אחרת? האם יש דרך שלישית? האם אפשר להיות אדם חילוני ועדיין להאמין במסורת ובייעוד שניתנו לעם ישראל? במילים אחרות, האם קיימת יהדות אחרת מזו של החרדים והחילוניים?


אנחנו, היהודים המשיחיים, חושבים שכן, שאפשר להיות ישראלי ויהודי טוב בדרך אחרת. אנחנו מאמינים שיש עתיד לישראל והוא מוסבר ומפורש היטב בספר המקרא ובספר הברית החדשה. אנחנו מאמינים בדברי הנביא זכריה שאומר: "עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים, ורחובות העיר ימלאו ילדים וילדות משחקים ברחובותיה".

אנחנו מאמינים שבא היום "שיחזיקו עשרה אנשים מכל לשונות הגויים והחזיקו בכנף איש יהודי לאמור: נלכה עמכם כי שמענו אלוהים עמכם". אנחנו מאמינים שיבוא היום "שיהיה אדוני למלך על כל הארץ, יהיה אדוני אחד ושמו, אחד".


איך זה יתרחש? על ידי הממשלה החדשה? על ידי שר הביטחון או שר לענייני המזרח התיכון? על ידי ממשלה של 18 שרים או 32 שרים? על ידי ממשלת מרכז/ימין או על ידי ממשלת ימין/דתי?


לא. אף אחד מהם לא יכול להבטיח שנהיה עם חופשי בארצנו. אף אחד לא יכול לתת לנו תקווה אמתית.


ספר זכריה מסביר לנו מיהו האיש שכן יכול להביא שלום ותקווה אמתית לעם ישראל. הוא האיש "שרגליו יעמדו על הר הזיתים", וילחם בעבור עמו ישראל. הוא האיש "שייגוף את כל העמים אשר צבאו על ירושלים". הוא האיש אשר יבואו להשתחוות לו מידי שנה כל "הנותר מכל הגויים". הוא האיש שיישב כמלך בירושלים לעולם ועד. הוא האיש שכתוב עליו "והביטו אלי את אשר דקרו" (זכריה יב' פסוק י'). הוא האיש אשר עליו יהיה "מספד גדול אשר לא היה כמותו, מספד על היחיד ועל הבכור".


מיהו האיש הזה, אשר מצד אחד יילחם בעד עמו, ומצד שני, נדקר?
המפתח לזהותו נמצא בפסוק שציטטנו מזכריה יב' פסוק י', בפסוק זה כתוב "והביטו אלי את אשר דקרו". מי מביט אל מי? יש לשים לב שמדובר פה ברבים המביטים אל יחיד. היחיד הוא כמובן הדובר בפסוק, שהוא אלוהים, והמביטים אליו הם בית דוד ויושבי ירושלים. ומי נדקר? – זו שאלת השאלות.


חז"ל מפרשים את הפסוק הזה בצורה מאוד מעניינת. הם אומרים שהפסוק הזה מתייחס לשני אנשים שונים, שניהם 'משיחים'. האחד הוא בן דוד, והשני הוא בן יוסף. משיח בן יוסף יבוא מעט לפני משיח בן דוד, כדי להכין את הדרך למשיח בן דוד.
אבל האם יש מקום לשני משיחים?


הברית החדשה נותנת לנו את התשובה לחידה הזו. היא מגלה אדם בשם ישוע, שטען שהוא משיח ישראל, שיביא שלום לעמו ישראל. הוא אמר שהוא בא "לצאן האובדות אשר לבית ישראל". אבל עמו לא קיבל אותו ודחה אותו. הם החליטו שהם רוצים מנהיג מסוג אחר.
החרדים של אותם הימים (הפרושים) לא רצו לקבל אותו מסיבות כאלו או אחרות. ובסופו של דבר, העבירו אותו לשלטון הרומי כדי שהם יטפלו בבעיה. המנהיגים הרומיים החליטו לטפל בישוע כפי שטיפלו בכל מיני אנשים אחרים שהובילו מהפכות – הם צלבו אותו. במילים אחרות, הם דקרו את ידיו ורגליו במסמרים, ודקרו את צדו בחנית.


האם ייתכן שזה האיש שמדובר עליו בספר זכריה? האם האיש שפעם נדקר יזוהה בעתיד על ידי עם ישראל כמשיח העם היהודי? האם באותו יום יהיה בכי גדול בקרב עם ישראל, כאשר יבינו שהוא אשר בא להושיע אותם לפני אלפיים שנה, נדחה ונדקר? האם באותו היום "ייפתח מקור לבית דוד וליושבי ירושלים לחטאת ולנידה"? האם "ביום ההוא יועברו מעליהם עוונותיהם" (זכריה ג' פסוק ט')?

אנחנו, היהודים המשיחיים, מאמינים שכך הדבר. אנחנו מאמינים שהמפתח להבנה נכונה של ספר התנ"ך, כולל ספר זכריה, היא הבנה נכונה של זהותו של האיש הנקרא ישוע.


אנחנו מאמינים שספר זכריה מדבר עליו, ומסביר שהאיש הדחוי והנדקר יתקבל על ידי עמו, וימלוך לעולם ועד. אנחנו מאמינים שיש עתיד טוב יותר לעם ישראל על ידי מלך המשיח, ישוע. אנחנו מאמינים שעם ישראל רוצה שינוי. ישוע בא לשנות.

 


אנחנו מזמינים אתכם לבוא לבקר בבית הקהילה, ולקחת חומרי קריאה. אנחנו מזמינים אתכם ללמוד יותר על הדמות המרכזית בהיסטוריה של עם ישראל ,ישוע, וללמוד איך ניתן היום ליהנות מברכותיו.


אפשר ליצור קשר בטלפון 03-682-7146 (מענה קולי)

או ע"י אתר האינטרנט: www.baj.co.il

 

חיפוש באתר

האם יש לך שאלה?

1000 תוים נשארו