יום חמישי , אפריל 18 2024
heen
דף הבית / הגות מכתבי הקודש / הניחו לילדים לבוא אלי – לוקס יח 15-17

הניחו לילדים לבוא אלי – לוקס יח 15-17

הניחו לילדים לבוא אלי

לוקס יח 15-17

ללא ספק בקטע זה האדון מלמד את התלמידים וגם אותנו שאם אנחנו רוצים להיוושע ולהיוולד מחדש עלינו לבוא כילדים הבאים לאבא שלהם מתוך אמונה ובטחון בו ומתוך הבנה שהוא גדול יותר ואנו זקוקים לעזרתו. אך קטע זה מלמד אותנו עקרון נוסף היות שהאדון ישוע אומר “הניחו לילדים לבוא אלי ואל תמנעו בעדם”. זה מלמד אותנו שישוע רוצה שילדים יוכלו לשמוע עליו ולהאמין בו כבר מגיל הילדות. זה מלמד אותנו שגם ילד קטן יכול להיות כבר מאמין.

 

כיצד נוכל להניח לילדים לבוא אל ישוע?, כיצד אנו מניחים למבוגרים לבוא אל ישוע?

אנחנו מבשרים להם ומשתדלים לדבר בשפה ברורה ומובנת. אנחנו קובעים אסיפות בזמנים שנוחים להם להגיע. אנחנו מתייחסים אליהם יפה כשהם מגיעים. אנחנו מעודדים אותם לקרוא בכתובים ולהתפלל. אנחנו מנסים להראות להם את אהבת אלוהים. כך גם עם הילדים, אל לנו לסגור להם את הדרך לאמונה בטענה שהם קטנים מדי. אם נאמר להם שעכשיו זה מוקדם מדי להאמין ושעליהם לחכות לגיל מבוגר יותר, אנחנו נכבה את ההתלהבות שלהם והם יחפשו להם עניינים אחרים בחיים במקום להתחיל להתהלך עם האדון בגיל צעיר.

 

אנחנו צריכים לדאוג שהם ישמעו את דבר אלוהים בשפע בשפה מובנת וברורה. אנחנו צריכים להביא אותם לאסיפות הקהילה ולדאוג שהם ירגישו שאוהבים אותם כאן ושהם רצויים אפילו אם לפעמים הם מרעישים או עושים קצת בלגאן. עלינו ללמד אותם להתפלל על מנת שיהיה להם קשר אישי עם האדון.

עלינו גם להניח להם לבוא לאדון ישוע על ידי כך שלא נהיה מכשול עבורם אלא נהיה דוגמה טובה שהם יוכלו להעריך. עלינו לזכור שהם רואים ושומעים כל מה שאנחנו עושים או אומרים אפילו אם הם קטנים ואפילו אם הם לא מעירים לנו ומוכיחים אותנו. עלינו לוודא שאנו לא חוסמים להם את הדרך לישוע.

 

ראה גם

לא לעקם את דבר האלוהים – השנייה לקורינתים ד’ 1-3 “ולא לעקם את-דבר האלהים”

לא לעקם את דבר האלוהים – השנייה לקורינתים ד’ 1-3 “ולא לעקם את–דבר האלהים”   …

כתיבת תגובה