דף הבית / מאמרים ודרשות / קריאת מאמרים / יכרת משיח ואין לו- הסוד שנגלה לדניאל הנביא

יכרת משיח ואין לו- הסוד שנגלה לדניאל הנביא

יכרת משיח ואין לו – הסוד שנגלה לדניאל הנביא

יכרת משיח ואין לו- הסוד שנגלה לדניאל הנביא
יכרת משיח ואין לו – הסוד שנגלה לדניאל הנביא

יכרת משיח ואין לו – הסוד שנגלה לדניאל הנביא לפני יותר מאלפיים וחמש מאות שנים. אלוהים גילה לדניאל הרבה סודות אך הסוד הזה הוא הגדול ביותר. בואו נקרא את הפרק:

דניאל פרק ט

ט בִּשְׁנַת אַחַת, לְדָרְיָוֶשׁ בֶּן־אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ מִזֶּרַע מָדָי; אֲשֶׁר הָמְלַךְ, עַל מַלְכוּת כַּשְׂדִּים׃ 2 בִּשְׁנַת אַחַת לְמָלְכוֹ, אֲנִי דָּנִיֵּאל, בִּינֹתִי בַּסְּפָרִים; מִסְפַּר הַשָּׁנִים, אֲשֶׁר הָיָה דְבַר־יְהוָה אֶל־יִרְמִיָה הַנָּבִיא, לְמַלֹּאות לְחָרְבוֹת יְרוּשָׁלִַם שִׁבְעִים שָׁנָה׃ 3 וָאֶתְּנָה אֶת־פָּנַי, אֶל־אֲדֹנָי הָאֱלֹהִים, לְבַקֵּשׁ תְּפִלָּה וְתַחֲנוּנִים; בְּצוֹם וְשַׂק וָאֵפֶר׃ 4 וָאֶתְפַּלְלָה לַיהוָה אֱלֹהַי וָאֶתְוַדֶּה; וָאֹמְרָה, אָנָּא אֲדֹנָי הָאֵל הַגָּדוֹל וְהַנּוֹרָא, שֹׁמֵר הַבְּרִית וְהַחֶסֶד, לְאֹהֲבָיו וּלְשֹׁמְרֵי מִצְוֹתָיו׃ 5 חָטָאנוּ וְעָוִינוּ וְהִרְשַׁעְנוּ (הִרְשַׁעְנוּ) וּמָרָדְנוּ; וְסוֹר מִמִּצְוֹתֶךָ וּמִמִּשְׁפָּטֶיךָ׃ 6 וְלֹא שָׁמַעְנוּ אֶל־עֲבָדֶיךָ הַנְּבִיאִים, אֲשֶׁר דִּבְּרוּ בְּשִׁמְךָ, אֶל־מְלָכֵינוּ שָׂרֵינוּ וַאֲבֹתֵינוּ; וְאֶל כָּל־עַם הָאָרֶץ׃ 7 לְךָ אֲדֹנָי הַצְּדָקָה, וְלָנוּ בֹּשֶׁת הַפָּנִים כַּיּוֹם הַזֶּה; לְאִישׁ יְהוּדָה וּלְיוֹשְׁבֵי יְרוּשָׁלִַם, וּלְכָל־יִשְׂרָאֵל הַקְּרֹבִים וְהָרְחֹקִים, בְּכָל־הָאֲרָצוֹת אֲשֶׁר הִדַּחְתָּם שָׁם, בְּמַעֲלָם אֲשֶׁר מָעֲלוּ־בָךְ׃ 8 יְהוָה, לָנוּ בֹּשֶׁת הַפָּנִים, לִמְלָכֵינוּ לְשָׂרֵינוּ וְלַאֲבֹתֵינוּ; אֲשֶׁר חָטָאנוּ לָךְ׃ 9 לַאדֹנָי אֱלֹהֵינוּ, הָרַחֲמִים וְהַסְּלִחוֹת; כִּי מָרַדְנוּ בּוֹ׃ 10 וְלֹא שָׁמַעְנוּ, בְּקוֹל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ; לָלֶכֶת בְּתוֹרֹתָיו אֲשֶׁר נָתַן לְפָנֵינוּ, בְּיַד עֲבָדָיו הַנְּבִיאִים׃ 11 וְכָל־יִשְׂרָאֵל, עָבְרוּ אֶת־תּוֹרָתֶךָ, וְסוֹר לְבִלְתִּי שְׁמוֹעַ בְּקֹלֶךָ; וַתִּתַּךְ עָלֵינוּ הָאָלָה וְהַשְּׁבֻעָה, אֲשֶׁר כְּתוּבָה בְּתוֹרַת מֹשֶׁה עֶבֶד־הָאֱלֹהִים, כִּי חָטָאנוּ לוֹ׃ 12 וַיָּקֶם אֶת־דְּבָרָיו (דְּבָרוֹ) אֲשֶׁר־דִּבֶּר עָלֵינוּ, וְעַל שֹׁפְטֵינוּ אֲשֶׁר שְׁפָטוּנוּ, לְהָבִיא עָלֵינוּ רָעָה גְדֹלָה; אֲשֶׁר לֹא־נֶעֶשְׂתָה, תַּחַת כָּל־הַשָּׁמַיִם, כַּאֲשֶׁר נֶעֶשְׂתָה בִּירוּשָׁלִָם׃ 13 כַּאֲשֶׁר כָּתוּב בְּתוֹרַת מֹשֶׁה, אֵת כָּל־הָרָעָה הַזֹּאת בָּאָה עָלֵינוּ; וְלֹא־חִלִּינוּ אֶת־פְּנֵי יְהוָה אֱלֹהֵינוּ, לָשׁוּב מֵעֲוֹנֵנוּ, וּלְהַשְׂכִּיל בַּאֲמִתֶּךָ׃ 14 וַיִּשְׁקֹד יְהוָה עַל־הָרָעָה, וַיְבִיאֶהָ עָלֵינוּ; כִּי־צַדִּיק יְהוָה אֱלֹהֵינוּ, עַל־כָּל־מַעֲשָׂיו אֲשֶׁר עָשָׂה, וְלֹא שָׁמַעְנוּ בְּקֹלוֹ׃ 15 וְעַתָּה אֲדֹנָי אֱלֹהֵינוּ, אֲשֶׁר הוֹצֵאתָ אֶת־עַמְּךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם בְּיָד חֲזָקָה, וַתַּעַשׂ־לְךָ שֵׁם כַּיּוֹם הַזֶּה; חָטָאנוּ רָשָׁעְנוּ׃ 16 אֲדֹנָי, כְּכָל־צִדְקֹתֶךָ יָשָׁב־נָא אַפְּךָ וַחֲמָתְךָ, מֵעִירְךָ יְרוּשָׁלִַם הַר־קָדְשֶׁךָ; כִּי בַחֲטָאֵינוּ וּבַעֲוֹנוֹת אֲבֹתֵינוּ, יְרוּשָׁלִַם וְעַמְּךָ לְחֶרְפָּה לְכָל־סְבִיבֹתֵינוּ׃ 17 וְעַתָּה שְׁמַע אֱלֹהֵינוּ, אֶל־תְּפִלַּת עַבְדְּךָ וְאֶל־תַּחֲנוּנָיו, וְהָאֵר פָּנֶיךָ, עַל־מִקְדָּשְׁךָ הַשָּׁמֵם; לְמַעַן אֲדֹנָי׃ 18 הַטֵּה אֱלֹהַי אָזְנְךָ וּשֲׁמָע, פִּקְחָה (פְּקַח) עֵינֶיךָ, וּרְאֵה שֹׁמְמֹתֵינוּ, וְהָעִיר אֲשֶׁר־נִקְרָא שִׁמְךָ עָלֶיהָ; כִּי לֹא עַל־צִדְקֹתֵינוּ, אֲנַחְנוּ מַפִּילִים תַּחֲנוּנֵינוּ לְפָנֶיךָ, כִּי עַל־רַחֲמֶיךָ הָרַבִּים׃ 19 אֲדֹנָי שְׁמָעָה אֲדֹנָי סְלָחָה, אֲדֹנָי הַקֲשִׁיבָה וַעֲשֵׂה אַל־תְּאַחַר; לְמַעֲנְךָ אֱלֹהַי, כִּי־שִׁמְךָ נִקְרָא, עַל־עִירְךָ וְעַל־עַמֶּךָ׃ 20 וְעוֹד אֲנִי מְדַבֵּר וּמִתְפַּלֵּל, וּמִתְוַדֶּה חַטָּאתִי, וְחַטַּאת עַמִּי יִשְׂרָאֵל; וּמַפִּיל תְּחִנָּתִי, לִפְנֵי יְהוָה אֱלֹהַי, עַל הַר־קֹדֶשׁ אֱלֹהָי׃ 21 וְעוֹד אֲנִי מְדַבֵּר בַּתְּפִלָּה; וְהָאִישׁ גַּבְרִיאֵל אֲשֶׁר רָאִיתִי בֶחָזוֹן בַּתְּחִלָּה מֻעָף בִּיעָף, נֹגֵעַ אֵלַי, כְּעֵת מִנְחַת־עָרֶב׃ 22 וַיָּבֶן וַיְדַבֵּר עִמִּי; וַיֹּאמַר דָּנִיֵּאל עַתָּה יָצָאתִי לְהַשְׂכִּילְךָ בִינָה׃ 23 בִּתְחִלַּת תַּחֲנוּנֶיךָ יָצָא דָבָר, וַאֲנִי בָּאתִי לְהַגִּיד, כִּי חֲמוּדוֹת אָתָּה; וּבִין בַּדָּבָר, וְהָבֵן בַּמַּרְאֶה׃ 24 שָׁבֻעִים שִׁבְעִים נֶחְתַּךְ עַל־עַמְּךָ וְעַל־עִיר קָדְשֶׁךָ, לְכַלֵּא הַפֶּשַׁע וּלַחְתֹּם (וּלְהָתֵם) חַטָּאוֹת (חַטָּאת) וּלְכַפֵּר עָוֹן, וּלְהָבִיא צֶדֶק עֹלָמִים; וְלַחְתֹּם חָזוֹן וְנָבִיא, וְלִמְשֹׁחַ קֹדֶשׁ קָדָשִׁים׃ 25 וְתֵדַע וְתַשְׂכֵּל מִן־מֹצָא דָבָר, לְהָשִׁיב וְלִבְנוֹת יְרוּשָׁלִַם עַד־מָשִׁיחַ נָגִיד, שָׁבֻעִים שִׁבְעָה; וְשָׁבֻעִים שִׁשִּׁים וּשְׁנַיִם, תָּשׁוּב וְנִבְנְתָה רְחוֹב וְחָרוּץ, וּבְצוֹק הָעִתִּים׃ 26 וְאַחֲרֵי הַשָּׁבֻעִים שִׁשִּׁים וּשְׁנַיִם, יִכָּרֵת מָשִׁיחַ וְאֵין לוֹ; וְהָעִיר וְהַקֹּדֶשׁ יַשְׁחִית עַם נָגִיד הַבָּא וְקִצּוֹ בַשֶּׁטֶף, וְעַד קֵץ מִלְחָמָה, נֶחֱרֶצֶת שֹׁמֵמוֹת׃ 27 וְהִגְבִּיר בְּרִית לָרַבִּים שָׁבוּעַ אֶחָד; וַחֲצִי הַשָּׁבוּעַ יַשְׁבִּית זֶבַח וּמִנְחָה, וְעַל כְּנַף שִׁקּוּצִים מְשֹׁמֵם, וְעַד־כָּלָה וְנֶחֱרָצָה, תִּתַּךְ עַל־שֹׁמֵם׃  

בפסוק כו (26) כתוב שהמשיח יכרת. מה המשמעות של להיכרת?

במספר מקומות בספר התורה אנו קוראים על כך, למשל בספר במדבר פרק טו’ כתוב:

30 וְהַנֶּפֶשׁ אֲשֶׁר־תַּעֲשֶׂה בְּיָד רָמָה, מִן־הָאֶזְרָח וּמִן־הַגֵּר, אֶת־יְהוָה הוּא מְגַדֵּף; וְנִכְרְתָה הַנֶּפֶשׁ הַהִוא מִקֶּרֶב עַמָּהּ׃ 31 כִּי דְבַר־יְהוָה בָּזָה, וְאֶת־מִצְוָתוֹ הֵפַר; הִכָּרֵת תִּכָּרֵת הַנֶּפֶשׁ הַהִוא עֲוֹנָה בָהּ׃

גם בספר ויקרא פרק כ’ כתוב:

6 וְהַנֶּפֶשׁ, אֲשֶׁר תִּפְנֶה אֶל־הָאֹבֹת וְאֶל־הַיִּדְּעֹנִים, לִזְנוֹת אַחֲרֵיהֶם; וְנָתַתִּי אֶת־פָּנַי בַּנֶּפֶשׁ הַהִוא, וְהִכְרַתִּי אֹתוֹ מִקֶּרֶב עַמּוֹ׃ 

אפשר להבין שכאשר כתוב בדניאל פרק ט’ “יכרת משיח” הכוונה היא ל”ימות משיח” או “יהרג משיח”.

אלוהים גילה לדניאל שהמשיח ימות!

כיצד זה יכול להיות שהמשיח ימות?

מדוע הוא צריך למות?

מתי הוא צריך למות?

גם הנביא ישעיה מגלה לנו בפרק נג’ שהמשיח צריך למות כדי לכפר על חטאינו, כפי שכתוב:

 5 וְהוּא מְחֹלָל מִפְּשָׁעֵנוּ, מְדֻכָּא מֵעֲוֹנֹתֵינוּ; מוּסַר שְׁלוֹמֵנוּ עָלָיו, וּבַחֲבֻרָתוֹ נִרְפָּא־לָנוּ׃ 6 כֻּלָּנוּ כַּצֹּאן תָּעִינוּ, אִישׁ לְדַרְכּוֹ פָּנִינוּ; וַיהוָה הִפְגִּיעַ בּוֹ, אֵת עֲוֹן כֻּלָּנוּ׃ 

בפרק ט’ בספר דניאל נאמר לדניאל שהמשיח יכרת (ימות) לפני חורבן בית המקדש השני. מתי נחרב בית המקדש השני? בשנת 70 לספירה, בערך לפני אלפיים שנה!

אז רגע, המשיח הגיע לפני אלפיים שנה ומת עבור החטאים שלנו?

מי זה היה? כיצד נוכל לדעת? האם פספסנו את המשיח?

תשובה:

בהחלט ניתן לדעת ובהחלט לא פספסנו את המשיח. אנחנו עם ישראל לא פספסנו את המשיח, אנחנו דחינו את המשיח!

כל הנבואות בתנ”ך מצביעות על אדם אחד והוא ישוע מנצרת.

כאשר פונים לנבואות התנ”ך אשר מדברות על המשיח מקבלים שני תיאורים שונים הנראים סותרים אודות המשיח. התיאור הראשון של המשיח מציג אותו כמלך העולם אשר מולך לעולם ועד ובימיו יש רק שלום. התיאור השני מציג את המשיח כאחד שסובל ומת. שני התיאורים הללו של המשיח הובילו את חז”ל למסקנה שישנם שני משיחים, אחד שסובל ומת ואחד שמולך לעולם ועד. למשיח הסובל הם קראו משיח בן יוסף, ולמשיח המולך הם קראו משיח בן דוד. ובכן כפי שתראו בנבואות הבאות, ישנו רק משיח אחד אשר עונה על שנית התיאורים שאנו מוצאים בתנ”ך, והוא ישוע. הוא בא לפני 2000 שנה על מנת לסבול ולמות. הוא קם לתחייה ועלה לשמיים והוא ישוב לעולם על מנת למלוך לעולם ועד. במקום שני משיחים כפי שסברו חז”ל, יש משיח אחד הבא פעמיים. נבואות אלו מצביעות על כך שישוע הוא המשיח המובטח בתנ”ך. לצד כל נבואה תוכלו למצוא את התגשמותה בברית החדשה. הנבואות שיובאו לפניכם מהוות רק חלק קטן מנבואות התנ”ך הנוגעות לישוע.
אם ברצונכם לקרוא יותר על נבואות התנ”ך המדברות על ישוע אתם יכולים להזמין ללא תשלום את הספר: “המשיח בשתי הבריתות” באתר של קרן אחוה משיחית . כמו כן אתם יכולים להזמין את ספר התנ”ך והברית החדשה ללא תשלום, על מנת להשוות בין נבואות התנ”ך לברית החדשה.

לרשימת הנבואות לחצו כאן:

נבואות והתגשמותן Archives – קהילה משיחית בתל אביב-יפו (baj.co.il)

תגיות:

Tags דניאל ט דניאל פרק ט דניאל פרק ט פסוק כו יכרת משיח יכרת משיח ואין לו מדוע המשיח צריך למות מדוע יכרת משיח מות המשיח משיח בן דוד משיח בן יוסף מתי ימות המשיח

ראה גם

מה באמת מלמד המקרא? – האמת שבדבר אלוהים

מה באמת מלמד המקרא מה באמת מלמד המקרא? האם אנו חייבים שאנשים אחרים יאמרו לנו …