יום ראשון , מאי 19 2024
heen
דף הבית / תשובות לשאלות כלליות / איפה כתוב בתורה שאסור להתחתן עם גוי?

איפה כתוב בתורה שאסור להתחתן עם גוי?

איפה כתוב בתורה שאסור להתחתן עם גוי?

תנ”ך: דברים פרק ז

דברים פרק ז

ז כִּי יְבִיאֲךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, אֶל־הָאָרֶץ אֲשֶׁר־אַתָּה בָא־שָׁמָּה לְרִשְׁתָּהּ; וְנָשַׁל גּוֹיִם־רַבִּים מִפָּנֶיךָ הַחִתִּי וְהַגִּרְגָּשִׁי וְהָאֱמֹרִי וְהַכְּנַעֲנִי וְהַפְּרִזִּי, וְהַחִוִּי וְהַיְבוּסִי, שִׁבְעָה גוֹיִם, רַבִּים וַעֲצוּמִים מִמֶּךָּ׃ 2 וּנְתָנָם יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לְפָנֶיךָ וְהִכִּיתָם; הַחֲרֵם תַּחֲרִים אֹתָם, לֹא־תִכְרֹת לָהֶם בְּרִית וְלֹא תְחָנֵּם׃ 3 וְלֹא תִתְחַתֵּן בָּם; בִּתְּךָ לֹא־תִתֵּן לִבְנוֹ, וּבִתּוֹ לֹא־תִקַּח לִבְנֶךָ׃ 4 כִּי־יָסִיר אֶת־בִּנְךָ מֵאַחֲרַי, וְעָבְדוּ אֱלֹהִים אֲחֵרִים; וְחָרָה אַף־יְהוָה בָּכֶם, וְהִשְׁמִידְךָ מַהֵר׃ 5 כִּי־אִם־כֹּה תַעֲשׂוּ לָהֶם, מִזְבְּחֹתֵיהֶם תִּתֹּצוּ, וּמַצֵּבֹתָם תְּשַׁבֵּרוּ; וַאֲשֵׁירֵהֶם תְּגַדֵּעוּן, וּפְסִילֵיהֶם תִּשְׂרְפוּן בָּאֵשׁ׃ 6 כִּי עַם קָדוֹשׁ אַתָּה, לַיהוָה אֱלֹהֶיךָ; בְּךָ בָּחַר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, לִהְיוֹת לוֹ לְעַם סְגֻלָּה, מִכֹּל הָעַמִּים, אֲשֶׁר עַל־פְּנֵי הָאֲדָמָה׃”  

איפה כתוב בתורה שאסור להתחתן עם גוי?

המצווה של אלוהים הייתה מאוד ברורה לעם ישראל. אסור היה לעם ישראל להתחתן עם גויים והסיבה הייתה שהגויים לא ישפיעו על עם ישראל לעבוד אלילים. לצערנו המלך שלמה אהב נשים נוכריות והן באמת היטו את לבבו מאלוהי ישראל אחרי אלילים. גם כאשר קוראים בספר עזרא ונחמיה בתנ”ך אנו מוצאים שהיו נישואין בין ישראלים לגויות וזה היה בניגוד לרצון אלוהים.

אך אל לנו לשכוח את סיפורה של רות המואביה. רות המואביה היא הסבתא רבתא של דוד המלך. רות הייתה גויה במאה אחוז ובכל זאת בועז לקח אותה לו לאישה. אלוהים לא הרשיע את בועז וגם התנ”ך לא מרשיע את בועז על כך. מדוע?, כי רות האמינה באלוהי ישראל. היא אמרה “עמך עמי ואלוהיך אלוהי”. אז אנחנו יכולים להבין שאלוהים כן הסכים לנישואין בין ישראלים לבין גויים אשר עזבו את האלילים והאמינו באלוהי ישראל.

בתקופת הברית החדשה, נשאר אותו העקרון וכל מי שמאמין בישוע המשיח יכול להינשא אך ורק למי שגם מאמין בישוע המשיח. אז מותר ליהודי משיחי המאמין בישוע המשיח להינשא לגויה אשר גם מאמינה בישוע המשיח. אך אסור לכל מי שמאמין בישוע המשיח להינשא למי שאינו מאמין בישוע המשיח ואין זה משנה אם הוא יהודי או גוי.

אם אתם חושבים להתחתן, הדבר החשוב ביותר שעליכם לעשות לפני שאתם מתחתנים, הוא לחזור לאלוהים דרך ישוע המשיח. רק לאחר שהגבר והאישה מאמינים בישוע המשיח, אפשר לקבל את ברכת אלוהים על ברית הנישואין.

איפה כתוב בתורה שאסור להתחתן עם גוי?

ראה גם

איפה כתוב בתורה על שמירת שבת

איפה כתוב בתורה על שמירת שבת? – איפה כתוב בתורה לשמור את השבת?

איפה כתוב בתורה על שמירת שבת? – איפה כתוב בתורה לשמור את השבת? איפה כתוב …