אלוהות המשיח מהתנ”ך
ישעיה ט 1-6
אם הייתי שואל מהו השם הארוך ביותר בספר התנ”ך והברית החדשה? אני מניח שהייתי מקבל את התשובה: מהר שלל חש בז (ישעיה ח’ 3). אם נשים לב לבן הנולד כאן נראה ששמו ארוך יותר! – לא כתוב “ויקרא שמותיו” אלא “ויקרא שמו”, כלומר זהו שם אחד המורכב מכמה מלים.
כאשר כתוב שהוא ישב על כיסא דוד וימלוך לעולם ויעשה משפט וצדקה ברור לנו שמדובר על מלך המשיח המובטח. אם נשאל יהודי דתי מדוע המשיח נקרא כאן בשם פלא יועץ? – הוא כנראה יאמר שהשם מתאר את יכולת המשיח להיות יועץ נפלאות. ואם נשאל יהודי דתי מדוע המשיח נקרא כאן בשם שר שלום? – הוא כנראה יאמר שהשם הזה מתאר את היכולת של המשיח להיות מלך שמביע ומשכין שלום.
אך מה לגבי שני השמות האחרים? האם הם לא מתארים את המשיח? האם אין הם מלמדים אמת לגבי מי הוא המשיח המובטח?
מה זה “אל גיבור”? מה זה “אביעד”?
אנחנו יודעים שיש רק אלוהים אחד ולא ייתכן שיש עוד אל בנוסף לאלוהים. אם המשיח נקרא אל גיבור, אז יש שתי אפשרויות: או שהוא אל נוסף לאלוהים או שהוא אלוהים בעצמו. היות שהתנ”ך מלמד אותנו שיש רק אלוהים אחד, עלינו להבין שהמשיח הוא אלוהים. כמובן שאנו יודעים זאת מנבואות נוספות בספר התנ”ך.
מה המשמעות של “אביעד”?
בישעיה פרק סד פסוק 7 כתוב: “ועתה יהוה אבינו אתה; אנחנו החמר ואתה יצרנו, ומעשה ידך כלנו”
במשפחה טבעית כפי שאלוהים תכנן יש רק אבא אחד! ובשום מקום בתנ”ך ניתן למצוא שיש לנו יותר מאבא אחד בשמיים.
לכן איננו יכולים לקרוא לאלוהים “האב הנצחי שלנו” וגם למשיח “האב הנצחי שלנו”, אלא אם שניהם אחד!
אנחנו יכולים להבין את הקושי של עמנו לקבל אמת זו עקב הלימוד השגוי של הרבנים. לכן עלינו להתפלל עבור התערבות אלוהית.