שבת , מאי 18 2024
heen
דף הבית / תשובות לשאלות כלליות / האם אלוהים משתנה ? האם הוא אותו האלוהים שבחר באברהם ?

האם אלוהים משתנה ? האם הוא אותו האלוהים שבחר באברהם ?

האם אלוהים משתנה ? האם הוא אותו האלוהים שבחר באברהם ?

האם אלוהים משתנה ? האם הוא אותו האלוהים שבחר באברהם ?. רבים שואלים שאלה זו אך התשובה הברורה נמצאת כבר בספר התנ”ך. בואו נקרא בספר מלאכי פרק ג פסוק ו: ” כִּי אֲנִי יְהוָה לֹא שָׁנִיתִי; וְאַתֶּם בְּנֵי־יַעֲקֹב לֹא כְלִיתֶם”.

גם בספר הברית החדשה כתוב: “כָּל מַתָּנָה טוֹבָה וְכָל מַתָּנָה שְׁלֵמָה יוֹרֶדֶת מִמַּעַל מֵאֵת אֲבִי הָאוֹרוֹת אֲשֶׁר כָּל שִׁנּוּי וְכָל צֵל חִלּוּף אֵין בּוֹ.” (יעקב א 17).

האם אלוהים משתנה ?

אז התשובה ברורה מאוד והיא: אלוהים לא השתנה.

אלוהים תמיד היה קדוש, צדיק, טהור, חכם, אוהב, רב חסד, רחמן ונאמן. אלוהים לא השתנה במהלך הדורות. בני אדם משתנים ואינם נאמנים אך אלוהים הוא נאמן ואינו משתנה.

האם אלוהים משתנה ?

אלוהים אינו משתנה, אך הוא רשאי לשנות את הדרישות שלו מבני אדם ואנו רואים זאת לאורך התנ”ך. למשל, בהתחלה הוא לא התיר לבני אדם לאכול בשר אך לאחר מכן הוא הרשה זאת. אלוהים נתן למשה את התורה אך לאחר מכן הבטיח להקים ברית חדשה ככתוב בספר ירמיה הנביא פרק לא: “31 הִנֵּה יָמִים בָּאִים נְאֻם־יְהוָה; וְכָרַתִּי, אֶת־בֵּית יִשְׂרָאֵל וְאֶת־בֵּית יְהוּדָה בְּרִית חֲדָשָׁה׃ 32 לֹא כַבְּרִית, אֲשֶׁר כָּרַתִּי אֶת־אֲבוֹתָם, בְּיוֹם הֶחֱזִיקִי בְיָדָם, לְהוֹצִיאָם מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם; אֲשֶׁר־הֵמָּה הֵפֵרוּ אֶת־בְּרִיתִי, וְאָנֹכִי בָּעַלְתִּי בָם נְאֻם־יְהוָה׃ 33 כִּי זֹאת הַבְּרִית אֲשֶׁר אֶכְרֹת אֶת־בֵּית יִשְׂרָאֵל אַחֲרֵי הַיָּמִים הָהֵם נְאֻם־יְהוָה, נָתַתִּי אֶת־תּוֹרָתִי בְּקִרְבָּם, וְעַל־לִבָּם אֶכְתֲּבֶנָּה; וְהָיִיתִי לָהֶם לֵאלֹהִים, וְהֵמָּה יִהְיוּ־לִי לְעָם׃ 34 וְלֹא יְלַמְּדוּ עוֹד, אִישׁ אֶת־רֵעֵהוּ וְאִישׁ אֶת־אָחִיו לֵאמֹר, דְּעוּ אֶת־יְהוָה; כִּי־כוּלָּם יֵדְעוּ אוֹתִי לְמִקְטַנָּם וְעַד־גְּדוֹלָם נְאֻם־יְהוָה, כִּי אֶסְלַח לַעֲוֹנָם, וּלְחַטָּאתָם לֹא אֶזְכָּר־עוֹד׃”

האם אלוהים משתנה ?

מדוע זה חשוב לנו שאלוהים אינו משתנה?

תשובה: כך אנו בטוחים שהוא יקיים את הבטחותיו. אם אלוהים היה משתנה או יכול להשתנות אז לא היינו יכולים להיות בטוחים שהוא יקיים את הבטחותיו.

ראה גם

איפה כתוב בתורה על שמירת שבת

איפה כתוב בתורה על שמירת שבת? – איפה כתוב בתורה לשמור את השבת?

איפה כתוב בתורה על שמירת שבת? – איפה כתוב בתורה לשמור את השבת? איפה כתוב …