יום שישי , מרץ 29 2024
heen
דף הבית / הגות מכתבי הקודש / לב אדם יחשב דרכו וה’ יכין צעדו – משלי טז’ 9 “לב אדם יחשב דרכו; ויהוה, יכין צעדו”

לב אדם יחשב דרכו וה’ יכין צעדו – משלי טז’ 9 “לב אדם יחשב דרכו; ויהוה, יכין צעדו”

לב אדם יחשב דרכו וה’ יכין צעדו – משלי טז’ 9 “לב אדם יחשב דרכו; ויהוה, יכין צעדו”

 

המרחק הקצר ביותר בין שתי נקודות הוא קו ישר. כולנו יודעים זאת. הבעיה היא, שלעתים קרובות אנו מנסים ליישם עיקרון גיאומטרי זה לחיינו. אנחנו עושים את הרשימות שלנו, מגדירים את המטרות שלנו, ממפים את הנתיב כדי להגיע למטרות שלנו ואנו יוצאים לדרך, מתפללים לסיועו של אלוהים להביא אותנו למטרות שלנו. הכל בסדר כל עוד הכל הולך לפי התכנית שלנו.

 

אנחנו רואים את המטרה וכך אנו מחשבים את הדרך הכי מהירה והכי טובה להגיע אל המטרה. ברור לנו שכל הפרטים צריכים להיות כפי שאנחנו חשבנו על מנת להשיג את המטרה.

 

בזמן שאנו מחשבים את כל הפרטים בדרך אל המטרה ודואגים לכל צעד וצעד, אלוהים מכין רק את הצעד האחד הבא.

האם אלוהים לא יודע כיצד להגיע למטרה? האם הוא לא מסוגל לחשוב על כל הפרטים הרבים כדי להשיג את המטרה? אנו יכולים להיות בטוחים שהוא יודע טוב יותר מאיתנו.

 

אלוהים יכול להוביל אותנו אל המטרה בדרך שאינה נראית לנו הגיונית, בדרך שלא אנחנו תכננו, בדרך שתראה לנו מיותרת, בדרך שאנו נרגיש מאוכזבים, בדרך שתדרוש מאיתנו אמונה!

 

זה חשוב שאנו נזכור עקרון זה ונדע שכל התוכניות שלנו נתונות לשינויים של אלוהים. זה חשוב שנאמין שהוא יודע טוב יותר מאיתנו כיצד להשיג את המטרה והאם המטרה היא אכן טובה. כשאני מסתכל על החיים שלי אני שמח שהדברים לא התנהלו כפי שאני תכננתי כי אלוהים הראה לי שהתוכנית שלו טובה יותר.

 

 

ראה גם

לא לעקם את דבר האלוהים – השנייה לקורינתים ד’ 1-3 “ולא לעקם את-דבר האלהים”

לא לעקם את דבר האלוהים – השנייה לקורינתים ד’ 1-3 “ולא לעקם את–דבר האלהים”   …

כתיבת תגובה