יום חמישי , מרץ 28 2024
heen
דף הבית / הגות מכתבי הקודש / לשמוח תמיד – חבקוק ג 17-19

לשמוח תמיד – חבקוק ג 17-19

לשמוח תמיד

חבקוק ג 17-19

פיליפים ד 4

 

אני זוכר שהייתי בצבא וביום חמישי אחד כמה שעות לפני שהיינו צריכים לצאת לחמשוש, התקשרו אלי מהמשרד של הרס”ר והודיעו לי שמקפיצים אותי לשמור בחמשוש. אני לא שמחתי לקבל הודעה כזו, גם המפקד שלי לא שמח ועוד חייל שהיה איתנו באפסנאות. בכל זאת קיבלתי את המצב והשלמתי עם הגזירה. החייל האחר שהיה איתי כעס וצעק על המפקד ועל החייל של הרס”ר שהקפיץ אותי ובסוף הוא אפילו התחיל לבכות. אני לא יודע איך הוא היה מגיב אם היו מקפיצים אותו!

כולנו צריכים לעבור מצבים קשים בחיים והרבה יותר קשים מאשר הקפצה לשמירה והרבה יותר קל לנו כאשר אנחנו לא לוקחים זאת כל כך קשה ולא נשברים. הרי אדם יכול להיות מיליארדר ואם נשאל אותו איך הוא מרגיש הוא ישיב: “רע לי”. אז מה שחשוב הוא יותר המצב הפנימי שלנו מאשר המצב החיצוני. אם יש לי שמחה בלב אשר המצבים הקשים בחיים אינם מסוגלים לקחת, אז גם במצבים הקשים בחיים אני אוכל לומר “אני שמח” לעומת אדם אחר שיש לו הכל ואומר “רע לי”.

האם כל מאמין מקבל את השמחה באופן אוטומטי?, גם חבקוק וגם פולוס אומרים שהשמחה היא באלוהים המושיע ובאדון. זאת אומרת שהם בוחרים שמקור השמחה שלהם יהיה דבר בטוח, יציב שאינו משתנה. ואז באמת ניתן לשמוח תמיד ובכל מצב כי השמחה אינה תלויה בנסיבות החיים. אם השמחה הייתה אוטומטית לכל מאמין אז דבר אלוהים לא היה מזכיר לנו לשמוח ולא היה מבקש מאיתנו לשמוח.

לפעמים הילד שלך עצוב על כך שאין לו מה שיש לילד אחר ואתה מנסה לעודד אותו על ידי כך שאתה עוזר לו לחשוב על מה שכן יש לו ואולי לילד האחר אין. כך גם אלוהים רוצה לעודד אותנו לחשוב על מה שכן יש לנו ולצערנו אין לרוב בני האדם וזאת הישועה הנצחית של נפשינו.

ראה גם

לא לעקם את דבר האלוהים – השנייה לקורינתים ד’ 1-3 “ולא לעקם את-דבר האלהים”

לא לעקם את דבר האלוהים – השנייה לקורינתים ד’ 1-3 “ולא לעקם את–דבר האלהים”   …

כתיבת תגובה