יום ראשון , מאי 19 2024
heen
דף הבית / עדויות / איזָבל – מהכנסייה הקתולית לקהילה המשיחית

איזָבל – מהכנסייה הקתולית לקהילה המשיחית

 סיפורה של איזָבל

איזָבל – מהכנסייה הקתולית לקהילה המשיחית

מזה שלוש עשרה שנה אני חברה בקהילה המשיחית יפו תל אביב אבל התחלתי להאמין בישוע לפני 14 שנה בגיל 16. נולדתי במערב גרמניה ב1977, אמי הייתה קתולית ואבי פרוטסטנטי. עבור אמי הדת הייתה חשובה ולכן הוטבלתי כתינוקת בכנסייה הקתולית. בבית היינו מתפללים את התפילות הקבועות לפני האוכל ולפני השינה ובבית הספר השתתפתי בשיעורי דת של הקתולים. תמיד שמעתי את הסיפורים של התנ”ך והברית החדשה. כאשר הלכתי לכנסייה הקתולית, בעיקר בחגים, תמיד ראיתי את ישוע תלוי על הצלב ושאלתי את עצמי מדוע האדם המסכן הזה היה צריך לסבול כל כך הרבה. כשהייתי בגיל העשרה, הבנתי שרוב האנשים בכנסייה הקתולית אינם אמיתיים באמונתם וגם משפחתי. הם הולכים לכנסייה ומתפללים לאלוהים אבל חוזרים הביתה ומתחילים לצעוק ולקלל אחד את השני.
האם האלוהים האוהב הוא רק סיפור או שהוא אמיתי?

השתתפתי בכמה פעילויות של הכנסייה הקתולית אך יותר ויותר התאכזבתי ולבסוף החלטתי להפסיק לקחת חלק בפעילויות של הכנסייה. חברתי הטובה ביותר הייתה הולכת לכנסייה הפרוטסטנטית והיא לקחה אותי לפגישות של המקהלה ואהבתי ללכת לשם משום שאהבתי לשיר. זוג נשוי שהיה איתנו במקהלה, הזמין אותנו לאסיפה שנערכה בקהילה בעיר אחרת. באותו הערב באסיפה בקהילה, שמעתי בפעם הראשונה שזה חשוב לקבל החלטה אישית ולהאמין בישוע. ידעתי שמשהו חשוב באמונתי היה חסר ולא ידעתי מה, ולכן באותו הערב התפללתי לאלוהים ומסרתי את חיי למשיח ישוע, ביקשתי שישוע יסלח על חטאיי ושידריך אותי בהמשך חיי.

כאשר חזרתי הביתה ידעתי שמשהו השתנה בי והתחלתי לקרוא בקביעות את ספר התנ”ך והברית החדשה. רציתי לדעת טוב יותר מה אמר ישוע, אבל בהתחלה היה קשה לי להבין כל מה שישוע אמר אבל הבנתי שישוע מדבר על דברים נצחיים ושהוא באמת אוהב את בני האדם. ראיתי שישוע הוא אמיתי ולא מזוייף ושהוא אומר את האמת. הוא אומר שרחיצת הידיים והגוף אינה מטהרת אותנו משום שכל הטומאה והרוע באים מלב האדם. כך שאפילו אם ישוע אוהב אותי הוא אומר לי שכל הרוע יוצא מהלב הרע שלי והרגשתי שזאת האמת. ישוע אמר שאם אתם תהיו התלמידים שלי, אני אראה לכם את האמת והאמת תשחרר אתכם.

התחלתי להשתתף באסיפות של הכנסייה הפרוטסטנטית אבל לאחר שנה הרגשתי שאינני מתקדמת באמונתי. שוב התאכזבתי ואמרתי לעצמי שאם לא אמצא תשובות אמיתיות, אפסיק להאמין. באותו הזמן קראתי ספר עם עדויות של אנשים אשר היו מכורים לסמים אשר על ידי האמונה בישוע הם התחילו חיים חדשים. הם אשר לא חונכו כנוצרים בכנסייה, ידעו יותר ממני אשר הייתי נוצרייה במשך כל חיי. היות שהכרתי מישהו אשר מת משימוש בסמים וידעתי שאין תקווה ואין מוצא לאלא המכורים לסמים, הבנתי שהאנשים האלה באמת הכירו את ישוע באופן אישי. עשיתי מאמץ אחרון באמונתי והלכתי לפגוש את האנשים שקראתי עליהם בספר.

האנשים האלה אשר קראתי עליהם היו חיים בבתים של משפחות אשר קיבלו אותם לבתיהם לאחר שהם השתחררו מבית הסוהר. המשפחות האלה היו משפחות של מאמינים משיחיים אשר אלוהים שם על ליבם לעזור לאלו המכורים לסמים ולאלו אשר היו בבית סוהר. כשהייתי בביקור אצל המשפחות האלה, הם הזמינו אותי להיות איתם למשך חודש בתקופת החופש הגדול והסכמתי. פגשתי שם מישהו אשר נתן לי עצה להכין רשימה עם הדברים הטובים שבי והדברים הרעים שבי. כאשר חזרתי הביתה ניסיתי לעשות זאת בכנות והתוצאה הייתה קשה. הצד השלילי שבי, כלומר החטאים שלי, היה כפול מהדברים החיוביים שבחיי.
חשבתי לעצמי כיצד אלוהים יכול לאהוב ולקבל אותי כך?
עם השאלה הזו התחלתי את חודש ההתנדבות בבית של אחת המשפחות אשר קיבלה עבריינים לשעבר לביתם. כל האנשים שם הפתיעו אותי עם האהבה והנדיבות שהם הראו כלפיי, במיוחד אלא שהיו פעם חיים עם סמים, אלכוהול, זנות ועבריינות וכעת הם בעלי שמחה אמיתית ונראים תמימים וכנים. הם היו עדות חיה בשבילי שזה אפשרי היום להתחיל התחלה חדשה עם אלוהים ושזה לא סתם סיפור ישן מכתבי הקודש. והבנתי שאלוהים יכול לשנות אנשים גם היום. מצד אחד רציתי להשתנות, אך מצד שני פחדתי להרשות לאלוהים לשנות אותי. בבקרים היינו קוראים בכתבי הקודש והופתעתי לגלות שהם מקבלים את הכתוב כפי שהוא ואינם מנסים לחפש כל מיני פרשנויות כפי שהייתי רגילה לשמוע בכנסייה.

כשקראנו פסוק שישוע אמר: “אשרי עניי הרוח כי להם מלכות השמיים”, הבנתי שהייתי ענייה מבחינה רוחנית וריקה בלבי, לא הייתי מסוגלת להעניק לאנשים את האהבה שאלוהים היה מצפה ממני. הייתי לא מרוצה, מלאה באנוכיות ומרירה ושאלתי את עצמי כיצד אוכל לרשת את מלכות השמיים?
לפתע הבנתי מדוע ישוע סבל על הצלב, שהוא בעצם הוא נשא על עצמו את כל הרוע שבי כאשר הוא מת על הצלב. רק אחרי שהכרתי בכך שאני חוטאת ושאני ענייה מבחינה רוחנית, יכולתי לקבל בלב שלם את ישוע כמושיע שלי. כאשר הייתי לבד בחדרי, ירדתי על ברכיי והתפללתי לאלוהים, אמרתי לו שאני יודעת שאני חוטאת ואבודה בחיים האלה ולנצח, שאני לא מסוגלת בעצמי להשתנות. ביקשתי מישוע לקחת את חטאי בחסדו כדי שלא אצתרך להיות מיואשת בחיים האלה וגם כדי שלא אצתרך ללכת לגהינום מאוחר יותר. הזמנתי אותו להיות האדון לחיי ונתתי לו שליטה מלאה על חיי.
לאחר שסיימתי להתפלל וקמתי, חיכיתי לפעולה של אלוהים. במשך כמה ימים התהלכתי עם לב עצוב בשל החטא שבלבי ובכיתי הרבה, אבל לאחר שבוע שמחה אמיתית ושלום אמיתי נכנסו ללבי כפי שמעולם לא חוויתי. לפתע הייתה לי הידיעה הזו שאם אמות עכשיו אלך לגן עדן, כפי שמובטח לכל אלא שמאמינים בישוע. החלה להיות בי אהבה ודאגה אמיתית לאלו הסובבים אותי וידעתי שזוהי הפעולה רק של רוח הקודש של אלוהים.

עד היום ישוע הוא האדון והמושיע שלי, אני קוראת בדברו כל יום והקהילה הפכה להיות המשפחה שלי ואלוהים עוזר לי ומשתמש בי בדרכים רבות. הוא ממשיך לשנות את הטבע החוטא שבי וימשיך לעשות זאת עד יום מותי. אלוהים נותן לי שלום שהוא מעל כל הבנה שחיי שמורים בישוע המשיח.

ישוע אומר שכל מי שמחפש מוצא וכפי שהוא עזר לי הוא יכול גם לעזור לך אם תתחיל לחפש אותו. הוא המשיח של ישראל וכל העולם, אם תאמין בו תמצא שלום ושמחה אמיתיים וחיי נצח. לכן חשוב לקרוא את דבריו, להתפלל אליו בלב כנה ולבקר בקהילה משיחית על מנת להתקדם באמונה.

הוא מחכה לך.

חזרה

עדויות נוספות:

אילן – מצא אוצר בכלי חרס
סיפורה של איזָבל – מהכנסייה הקתולית לקהילה המשיחית
חיפוש אחר חיי נצח – סיפורו של ירון
כיצד מצאתי את הדרך לאלוהים – מאת רבקה ל. יהודיה משיחית
ורדה – מצאה שלום עם אלוהים
צבי – כיצד הגעתי לאמונה בישוע המשיח
יהודיה משיחית מספרת כיצד החליטה להאמין בישוע

church in tel aviv

ראה גם

אדם – החופש האמיתי

אדם – החופש האמיתי “ותדעו את האמת והאמת תשחרר אתכם” (יוחנן ח:32) שמי אדם . …

כתיבת תגובה